Voor een schilder die zijn vak prima verstond maar minder goed was in rekenen vereenvoudigde Quint met behulp van Excel het aanmaken van facturen en offertes.

De Excel file bevat een tabblad waarop de factuur/offerte kan worden ingegeven, een tabblad waarop klantgegevens kunnen worden bijgehouden en -desgewenst- een tabblad waarop de eigen bedrijfsgegevens kunnen worden bijgehouden. De Excel file bepaalt zelf wat het eerste vrije factuur- of offertenummer is.

Ingeven van een factuur of offerte verloopt in onderstaande stappen:

  1. Kies Factuur of Offerte en selecteer een Klant uit de lijst.
  2. Geef Omschrijving, Eenheid, Aantal, Prijs en BTW percentage voor alle uitgevoerde activiteiten
  3. Klik op de Opslaan knop. De factuur zal in directory van de Excel file worden opgeslagen
  4. Klik op Initialiseer om de volgende factuur of offerte aan te maken

De Excel file is een uitkomst voor elke ZZP’er. Het aanmaken van een factuur of offerte is super eenvoudig en je zult nooit meer teveel of te weinig in rekening brengen. Dat scheelt heel veel tijd en ergernis.

Zo makkelijk …