Quint ICT heeft voor diverse bedrijven het aanleveren van voorraad-, levertijd- en prijsinfo aan webshops (Wehkamp, BOL.COM, Wayfair, …) geautomatiseerd.

In het algemeen gaat het daarbij om:

  • Vaststellen van het assortiment dat in de webshop ter beschikking zal worden gesteld.
  • Implementeren van die lijst van artikelen in BaanIV / Infor ERP-LN
  • Genereren van een file (csv, txt, …) die voor elk artikel in de lijst de benodigde info bevat (middels een daartoe gecreëerde sessie)
  • De gegenereerde file verzenden naar de ftp site van de webshop
  • De feedback van de webshop (geconstateerde fouten tijdens de verwerking van de aangeleverde file) ophalen van de ftp site en de verantwoordelijke eindgebruikers informeren

De laatste 3 stappen worden geautomatiseerd buiten werktijd uitgevoerd; in Unix-based Baan omgevingen vanuit cron , in Windows-based Baan omgevingen vanuit ScheduledTasks.

Resultaat is dat de eindgebruikers slechts in actie hoeven te komen als de webshop fouten in de aangeleverde file heeft geconstateerd.